Neistine, teorije zavere, Tviter botovi, fotošopirani dokazi – iako možda zvuči kao opis medijske scene u Srbiji, ne radi se o tome već o onlajn igrici “Bad news” koja vas poziva da kreirate i uređujete svoje (dez)informativne portale.
Ovaj istraživačko-edukativni projekat nastao je kao ideja da igrači shvate tehnike i dobiju osećaj za motive širenja dezinformacija i na taj način stvore otpornost na lažne vesti. Kreatori igrice smatraju da ako razmišljate kao onaj ko aktivno pokušava da vas zavara, trebalo bi da budete bolji u prepoznavanju tehnika manipulacije i otporniji na njih.
“Želimo da pomognemo ljudima da razviju ‘mentalna antitela’ koja jačaju imunitet u sled brzog širenja dezinformacija”, navodi Jon Rozenbek, istraživač na Odeljenju za slavonske studije Univerziteta Kembridž i jedan od dizajnera igre, prenosi se u saopštenju Share fondacije koja je lokalizovala igricu, te sada postoji verzija i na srpskom jeziku.
Igrica je namenja za uzrast od 15 do 30 godina, ali postoji i junior verzija igre na engleskom jeziku za one mlađe. Cilj je da doprinose razvoju medijske pismenosti u osnovnim školama, jer autori smatraju da otpornost na dezinformacije treba graditi tokom detinjstva, navodi se u saopštenju Share fondacije.
Darija Stjepić