Zašto je dizajnerima i modnim stručnjacima potrebna medijska pismenost

Brže, lakše i jednostavnije poslovanje važno je svakoj kompaniji. Za to, neophodna je medijska pismenost. Uzmimo za primer, industriju modnog dizajna. Dizajnerima je medijska pismenost važna na nekoliko nivoa.

Po nekim istraživačima, moda, tj. odeća, oduvek je način za prenos informacija o nekome. O njegovim (ili njenim) socioekomoskim mogućnostima, stavovima. U svojoj knjizi „Fashion Theory“, Malkolm Bernard definiše modu kao „savremen, značajan i komunikativan deo odeće ii ukras za telo“. Upravo zato, jer prenose poruku, informaciju o nečemu, dizajneri odeće moraju da imaju na umu pravila informisanja i medijske pismenosti.

Takođe, medijska pismenost pomaže u boljem razumevanju i korišćenju medijskog sadržaja, Medijski pismena osoba je dobro informisana i sposobna da kritički pristupi sadržaju u medijima. A upravo kroz medije, diktiraju se modni trendovi. Na primer, neka poznata ličnost novi neki novi dizajn odeće. Tom prilikom, ona dospe u medije, i slike i informcaije o tom odevnom predmetu budu predmet vesti. Nakon dospeća takve vesti do publike, taj odevni komad može postati popularan.

Uz to, može se pridodati i pojava „influensera“. To su ljudi koji su objavljivanjem stvari i kreiranjem nekog sadržaja, dospeli u žižu popularnosti, i sada tu popularnost koriste kako bi promovisali različite proizvode preko kanala komunikacije sa fanovima. Na primer, popularna vlogerka snimi video u kojem pokaže šta je sve novo od odeće kupila, i na taj način diže popularnost tih brendova ili komada odeće kod svoje publike.

Časopis „The State of Influencer“ predstavio je deset ključnih činjenica o influenserima, a mi vam izdvajamo prvih pet:

  1. 78% kompanija je primetilo da im procenat prodaje raste kada proizvod reklamira neki influenser
  2. Influenseri posebno utiču na milenijalce, 76% brendova koje su napravili influenseri u 2017. godini bilo je dostupno milenijalcima
  3. Influesner ima moć da marketinškim strategijama promoviše brend i unapređuje njegovu prodaju
  4. Proizvodi i događaji idu zajednu uz influenserski marketing
  5. Mikro influenseri lakše dođu do publike

Medijska pismenost je potrebna svim sferama društva koje imaju dodira sa ljudima i komunikacijom. Na taj način oni saznaju njihova interesovanja i želje. Influenseri i dizajneri su povezani na taj način što dizajneri preko influensera lakše dolaze do ciljne publike, a influenseri na taj način dobijaju veću popularnost, više sadržaja za svoje kanale komunikacije, kao i veću zaradu.

„Moda je jezik odeće kojim se interpretira stvarnost“ – Karl Lagerfeld, kreativni direktor kompanije „Chanel“.

Zorana Avdić

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *